miercuri, 24 decembrie 2014

Scrisoare deschisă către Preşedintele României, Domnul Klaus Iohannis

Stimate domnule Președinte


Sunt un român din străinătate, unul dintre cei care iubesc România la fel de mult ca și dumneavoastră, un român care a decis acum aproape 15 ani să ia drumul pribegiei, drumul dureros al străinătății. Decizia mi-a aparținut în întregime dar a fost condiționată de lipsa unei perspective în România anului 2001, atunci când părea că s-au spulberat din nou toate speranțele românilor.  N-am plecat nici eu - și cred că niciunul dintre milioanele de români care au plecat la fel  ca mine -  cu ideea că-mi părăsesc definitiv țară sau că o las atunci când are mai mare nevoie de mine.  Am plecat cu gândul să trăiesc mai bine, să am cel puțin o minimă perspectivă asupra viitorului, să nu mă mai terorizeze ideea că nu pot să mă gândesc mai departe decât la ziua de mâine. Și vreau să vă spun că nu regret deloc decizia pe care am luat-o atunci.

A fost foarte greu, mai ales în primii ani de străinătate. Am parcurs toate etapele prin care trece un emigrant român într-o țară străină: de la muncă în agricultură până la muncitor necalificat într-o fabrică sau cărător de materiale pentru  construcții la un șantier.  Dar  niciodată nu mi-a fost rușine să muncesc  oriunde pentru că așa am fost educat în familia mea:  „rușine să nu-ți  fie să lucri, rușine să-ți fie să furi” – spunea tatăl meu parafrazându-l pe bunicul meu, fost prizonier la ruși. 

Speranța mi-a fost mereu călăuzitoare în drumul meu care a fost presărat cu atâtea obstacole dar până la urmă multe dintre visele care altădată păreau imposibile s-au realizat.  Am reușit să-i conving pe străini că n-am făcut școala degeaba și că pot avea încredere în energia mea și în capacitățile mele profesionale, am reușit să-i conving și pe alți români că ei sunt cu adevărat ambasadorii României în străinătate și că numai prin aportul personal  putem să contribuim la promovarea imaginii României  în străinătate,  am reușit să transmit și altora faptul că avem nevoie de o schimbare majoră în primul rînd la nivel de mentalitate și apoi la nivel de receptare a realității.

Am cunoscut atât de mulți români din străinătate încât acum pot spune cu mâna pe inimă că fiecare dintre aceștia are o poveste personală impresionantă, că fiecare a trăit propria dramă și că suferințele îndurate sunt uneori de neimaginat.  Numai speranța că într-o bună zi o să apară o schimbare majoră în România a făcut ca mulți dintre românii din străinătate să treacă peste obstacole care păreau imposibil de depășit. Numai gândul că într-o  bună zi se vor putea întoarce acasă, în România, a făcut ca umilințele și suferințele îndurate să fie lăsate uitării. Pentru toate aceste lucruri și situații prin care a trecut fiecare român din străinătate ar merita cel puțin o medalie.

Și cred că prima și cea mai importantă medalie ar fi reducerea sau chiar eliminarea unor taxe consulare aflate în acest moment la un nivel greu de justificat.  A doua medalie ar fi constituirea unei punți de legătură instituțională între administrația prezidențială și românii din străinătate – punți directe stabilite nu prin intermediarii care sunt absolut rupți de realitate ci o punte de legătură care să reunească la un loc liderii de opinie și punctele de reper , adevăratele valori ale comunităților de români, oameni care prin prestația lor profesională au făcut să fie cunoscut și recunoscut numele de român și de România.  Mulți dintre aceștia sunt dispuși să-și  aducă o contribuție voluntară  la dezvoltarea strategică a României în raport cu românii din străinătate, să contribuie cu expertiza lor la elaborarea și structurarea viitoarelor programe destinate românilor din afara granițelor. Trebuie doar să le dați un semn. Dumneavoastră în calitate de președinte al tuturor românilor.

Știu că aveți multe priorități în acest început de mandat și mai știu că unele sunt de importanță deosebită.  Însă  vă rog să luați în considerare această epistolă care încearcă să sugereze faptul că suntem alături de dumneavoastră nu numai atunci când trebuie să mergem la vot ci și atunci când ni se solicită sprijinul pentru a contribui  la schimbarea României în adevăratul  înțeles al cuvântului. Pentru că așa cum spuneați chiar dumneavoastră: “așteptările mari  pot duce la rezultate mari”.


Cu deosebită încredere și  speranță


Gelu Vlașin
Scriitor
Președinte ASARS
Asociația Scriitorilor și Artiștilor Români din Spania
http://www.asars.es

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu